Wednesday 11 April 2012

Nak ke x nak ek???adoyyy


Bismillahirrahmanirrahim
ASSALAMMUALAIKUM  w.b.t
Ape la yg ko susah2 sgt ni akma…ALLAH kan ade…tu la kite manusia ni…ngn manusia sakan mntak tlg…tapi terlupe ALLAH tu adalah sebenar2  and sebaik2  tempat untuk meminta pertolongan even dalam urusan mbuat keputusan...istikharah la sayang…ni tak…klu pasal jodoh pndai ar plak nak wat istikharah dulu la itu la ini la bile konpius…bgos la tu tapi benanye istikharah tu bkn specific tok tntukan jdoh je …kite yg sinonimkan ia ngn jodoh…salah tu…istikharah boleh dibuat utk ape2  kputusan pown wahai sayang ku…keliru nak plih university  mane if dapt 2 tawaran???…nak gi mane antara 2 destinasi bulan madu???...nak join infosys or x???...join 3P??? hurmmm wat pilihan pape pown…wat keputusan pape pown…istikharah la sayang…kadang2 kite org melayu ni malas nk berpikir…bile org puji  org cine tu pndai mara…xpuas hati…nape nak puji kaum lain la itu la ini la(maaf isu sensitive sikit)…tapi itu la hakikatnye…mybe dorang ade kelebihan coz suke makan sayur dengan byknye…kite org melayu???kite x sedar…kite  lebih beruntung lagi2 kite ni ORG ISLAM…kalu kte btul2 amalkan  amalan seorang muslim yakni membace AL-QURAN insyaALLAH akn menajamkan fikiran kite.mybe korang akan pertikaikan…”..aku hari2 bace quran tiap kali pas maghrib tw…xpndai2 jgk…xhafal2 jugak…lam exam blur jugak…”…nauzubillah…mengucap…jgn mempertikaikan ayat ALLAH,qada’ qadar ALLAH…itu semua kehendak NYA. Cube kite cek balik diri kite…” …aku bace aku hayati  tak ape aku bace???..” “…aku bace quran aku faham x maksudnya???...” “…aku bace kerana da jdi  rutin or benar2 e-clas & nk dapatkn redha ALLAH???... cek alek wahai sayangku ….WALLAHUALAM… \(^_^)/ peringatan untuk diriku n kengkawan…insyaALLAH

No comments:

Post a Comment