Friday 25 May 2012

jatuh cinte ngn pakcik hijau


ASSALAMMUALAIKUM w.b.t
BISMILLAHIRRAHMANIRRAHIM…

Ni bukan ciritera cinte antara seorang aku dan  seorang dia ok!!!wek2 haha msti korang igt aku nk ckp pasal cinte kn kali ni.sory no no no…xmo xmo xmo ek hehe…blom ade yg masok meminang gi hehe...dok tunggu je sape masok dlu...tnya mak...mak approve...jalaaannnn hehe


Actually aku nak cite pasal mata…ye mate…aku ni minah rabun yg x sedar diri hehe…baget lawa xpakai spec haha…padahal  mate Nampak sembab klu xpakai… kalau korang nak tw…kadang2 org tgk aku berspec bagai…kjap bingkai itu kjap bingkai ini…mcm2 ar…kadang2 xpkai spec…bile ade yg tnye “…mane spec…” mls nk jwp…ckp je spec da jatoh lombong haha  xde ar…mau kne plangkong wat loyer beruk gitu huhu…aku bgtw aku pakai lense… smua dok terkejut…aku sndiri  tkejut nape dowang terkejut…huhhu…




Actually pkai lense klu  ade tudung yg xsesuai  pakai spec…klu pakai selendang pakai spec...tudung jdi kembang...dop molek gitu huhu (i'm a very2 perfectionist person la konon bile bab2 fesyen ni hehe) 

…gi pown rimas ar nk jage spec… tp klu x pkai spec xnampak la plak…1 fakta yg perlu korang tw…pndengaran pown effect tw if org rabun xpkai spec…coz kite xnmpak pergerakan mulut seseorang tu….klu xcaye gi  la wat testing kt member2 korg yg rabun tu…sowh die buka spec then sembang  ngn die…kompem die tnye alek…ape2???...korang pown tekanan tw nyembang ngn dowang ni ha… org yg pkai spec n pekak akan paham ape maksud aku ni…

Tuka2 spec konon kaye…xlah…biase ar der…2 tahun skali tuka…org ganaz la katekan…patah la…adeq terpijak la…jatuh katil la itu la ini la…sokmo la kene bebel  ngn mak aku.mak P.A(personal assistant) cermin mate x bergaji aku yg terbaik hehe…aku tido merata…spec pown merata…mak pown angkt la tiap kali pown…then mula la…jerit satu kampong…” MAAAAAAKKKKKKKK….SPEC ORANG(bahase diri aku dgn mak) MANE???????!!!!!!” mak dengan relax nye mnjawab…”ntah…mak pown lupe mne mak letak…tadi ade…”...sabo je la aku…huhu


aku yg rabun lagi xnampak ni pegi la menggagau mncari smua plusuk umah…laz2 tmpat yg aku da cek 26 kali before ni,  terletaknye ia dgn gmbiranye…aishhhh susah btoi jdi org rabun ni…dpn mate pown xnmpk.


To those yg rabun trukk cam aku power kiri 550 power kanan 500 akan paham dgn ape yg aku cite ni…coz ade mmber aku mgaku die pown mcm aku jugak bile alek umah hahaha(means bukan aku sorg la kann hehe)

… upppppppps sory terlajak lagi adoyyyy…okai2  straight to da point…aku nak cite yg sbenarnye salah satu UBAT untuk mmbaikkan mate2 yg rabun ni adalah dgn menengok bende2 HIJAU...


TIPU??? x lar...mane ade tipu... aku pown x pcye jgk dlu tapi bnde ni da jdi betui tw…adik kepada kawan pakcik aku…dulu die pown rabun cam aku…die amalkan tgk bnde2 hijau(pokok,rumput,bukit n mcm2 agy) tiap kali bangun pagi…n amalkan jgk time lain….SUBHANALLAH…dengan kuase ALLAH die xpayah pkai spec da pas tu taw…ajaib kan??? 

No ! no!  no!  bukan ajaib…cube kite gntikan word ajaib tu dgn KUASE ALLAH…yup smuenye krana khendak ALLAH. kite hny  berusaha…bila mane ALLAH kehendaki “…KUN FAYA KUN…” maka jdi lah ia…slain kite dok melawan tekak meloya makan lobak mentah, air lobak susu n mcm2 agy…moh kite try care ni…mybe ini salah satu keajaiban ALLAH…sesungguhnye ALLAH itu maha bijaksane…tiap ape yg DIA jadikan pasti ada kebaikan…




macam pokok2 hjau yg ALLAH jadikan ni la…selain dari produce oxygen tok kite sedut untuk kite hidup hgge kehari  ini…ade 1001 lagi kegunaan yg kite x explore…

so  based on these story…I think…kite perlu rajinkan diri kaji AL-QURAN…kitab agung kite umat ISLAM ni ade smue rahsia  dunia ni…kite je malas nak kaji…bace Quran,bace saje…bknnye ad  initiative nk fhm terjemahannye…


1 of penemuan lam al-Quran adalah bacaan ayat ni.untuk penawar mata.cubalah.ALLAH adalah sebaik2 tempat untuk memohon segala penyembuhan.DIA yg mnciptakan kite.Kite wajib percaya & yakin pada-NYA.


aiyakkk dush3…dok mlalut jauh lgi aku ni…hurmm back to GREEN story…thus  mulai saat tu aku sgt suke dgn hijau melebihi dari my favorite kaler aku...PINK da vavavooom tu huhu…which is the best colour in the world hahaha…propaganda je smua tu hehe…

skrg koleksi baju hijau aku pown da melebihi dari baju kaler pink tww….kesian kat MR. PInK…sory tw sygku pink hehehe…I will not leave u alone…I still love u as usual….

PINK + GREEN….great what????ley wat kaler tema aku kawen nnti ahahahhaha(miang kejap) heheheh…xsalah berangan kn??? tapi siyes la mase aku keje butik pengantin dulu aku ade pasang pelamin colour pink hijau...cun gak...siyes x tipu taw....hehehe 




ok la sblum aku melalot…TRY  TO LOVE GREEN as much as u can hehe klu bley letak la pokok kat lam bilik…kaktus kan boley hidup tnpa air n cahaye…mane tw bgun esok pagi mate da clear???GoodBye tu MR.SPEC..wahhhhh heaven la klu gitu...smuanye dgn keizinanNYA…
WALLAHUALAM….

 \(^_^)/peringatan boo-what aku n kengkawan…  syhhhhhhh  syg aku pd  pkcik hijau makin btmbh dari hari ke hari…haha…xde kaitan

No comments:

Post a Comment