Monday 16 April 2012

DUKA – SUKA = SUKA (alasan SUKA boleh menang: DUKA kate saje bagi can kat SUKA huhu)

Bimillahirrahmanirrahim...
Assalammualaiku w.b.t 


Tajuk yg mengarut kan???saje apply matematik jap hehe...windu plak tengtibe kat math...laz sntuh buku math mase sem 3 dulu huhu...

Hidup kite ni cam roda kan???...ade suka ade duka...cam yang jadi kat diri aku baru2 ni...exited nak balek cuti mid semester punye pasal...g merempit ngan member aku nama miss Y gi amek kopok lekor yg da order 3 hari sebelumnye tok  dibawa alek ke kg halaman(perak) sampai  terlupe class...clas kul 10 pagi...kul 10.15 still kat kedai kopok BTB kat Seberang Takir layan nasi lemak berlaukkan kopok lekor yg gembira tu...hampeh tol klu ade 10 student gini kan???huhu...lupe jadual da tuka...

FRUST punye pasal coz ponteng class disebabkan alasan yg sengal...(nak aje rempit gi je class dgan kopok2 tu masok class tapi kang  nak bgi alasan nape lmbat...”sory Puan ...gi amek kopok lekor tadi...”  agak2 nye mau lecturer tu pelangkong je ktorg...panas ati dengar alasan tak berapa nak bertamadun tu...nak tipu...dose le plak kan...)...ktorang pown gi lalu tmpat jauh otw alek kampus...lalu ekowt jalan airport...nak nengok(tengok) pantai la konon2 nye kan...alang2 da ponteng...poye2 la kejap kan hehe...menikmati alam ciptaan ALLAH yg kononnye nak mengubati hati yg sedey lagi sayu coz terpakse ponteng class...ni  1st tyme dalam idop aku ponteng class dengan sengaja n alasan tak bley bla...siyes tak beZ...da  rugi sikit ilmu yang patot dapat ari tu...seperti ayat ALLAH dalam surah AL-A’SH...”...demi mase.sesungguhnya manusia berada dalam kerugian...”

Tapi nak dijadikan SUKACITA nye dalam DUKACITA tu ALLAH kurniakan aku dengan nikmat yg sangat bezzzZZZ...betol la kate2...”...sesungguhnya stiap ape yg berlaku ade hikmah di sebaliknya...”...rempit punye rempit...tup2...nak dijadikan rezeki tibe2 nampak kapal terbang MAS kat airport tu tgh dok wat u turn 180 degree otw nak berlepas....betape hepinye nye aku tyme tu...hanye ALLAH yg tw...n Miss Y org yg bertuah dpt tgk gelagat exited aku yg agak kebudak-budakan tu coz dapat tgk aeroplane nk terbang dari awal till la die terbang ke langit biru....hilang jap pokus Miss Y me-RIDING moto cozmelayan kerenah aku huhu...sekelip mate aeroplane tu hilang dalam pndangan mate...juz nmpak kecik je warne putih aeroplane sebesar alam tadi bile die da berlepas di celah2 awan nano( ni klu hafiz AF tw aku tulis ni kompem die bebangge gile haha)...

Pic yg smpat aku senap haha even tgh dok rempit atas moto huhu

One more happiest thing is...bila da lepas airport...lalu la plak kat area pntai kwsn kg...SUBHANALLAH...sgt cantikkkkkkkkkkkk....xtw la plak aku...smbungan dari pntai tok jembal(belakang Universiti Malaysia Terengganu) tu...ke depan cket ade perkampungan lain...and kat situ air lautnye...perghhhhhhhhhhh cantik...hijau kebiru-biruan....padahal ia 1 laut yg same...juz location nye kedepan cket...demi ALLAH aku jnji ngn diri nak dtg lagi sekali bile free nak lepak kt situ next tyme...nak singgah lepak tyme tu...or even benti snap picture ase kejam  la plak...tadi da la ponteng...sat gi kul 11 ade test compiler plak...xsedar diri plak la kan...so ktorang pown teruskan je la rempitan ktorg mnuju ke kampus(UniSZA) dengan hati yg agak keCiwa...aku da la pencinte alam...agak FRUST huhu

Tu la dikatekan ade hikmah disebalik semua kejadian...sesungguhnya ALLAH itu Maha Mengetahui dan penentu Qada’ dan Qadar...namun sayang seribu kali sayang...Terengganu punyai puluhan or mungkin ratusan pntai...namun kebanyakannye adalah kawasan larangan untuk mandi coz da banyak meragut nyawa...hikmah disebalik???WALLAHUALAM...byk lagi perkara lam mukabumi ni yg kite xsedar...\(^_^)/ renungan boo-what ku & kengkawan...WASALAM

No comments:

Post a Comment